RCO lanserar Enabla – nästa generations administrationssystem

Nu lanserar vi Enabla i Sverige.  Vår nya mjukvaruplattform och administrationssystem som på sikt kommer att ersätta den befintliga plattformen M5. Enabla är ett molnbaserat verktyg som erbjuds som alternativ för de kunder som är intresserade av en modernare plattform, med mer användarvänligt gränssnitt och möjlighet till mer flexibel administration. Det är ett framtidssäkert system som vi utvecklar, i samarbete med våra återförsäljare, med användaren i fokus för att ännu bättre möta våra kunders behov. Automatisk backup, regelbundna säkerhetsuppdateringar och ett ständigt förbättrat gränssnitt gör systemet modernt och framtidssäkert.

Våra återförsäljare är en viktig del av vår resa in i framtiden och därför har vi utvecklat plattformen och affärsmodellen i nära samarbete med dem. Det känns jätteroligt att kunna lansera den första versionen av Enabla och låta våra slutkunder och installatörer ta del av vår framtida plattform.” säger Alexandra Thedeby, kommersiell produktchef på RCO.

I ett första steg lanserar vi nu en paketering bestående av passersystem och extern larmstyrning. Enabla fungerar med all vår befintliga hårdvara för passage och kunder med enkla passersystem kan redan nu flytta över sin befintliga anläggning från M5 till Enabla. Vi släpper också en ny användarvänlig app tillsammans med administrationssystemet.

Det är verkligen en milstolpe att lansera ett molnbaserat säkerhetssystem. Jag ser fram mot att få se det live i praktiken så småningom.” Peter Johannesson, Tjänsteutvecklare, CERTEGO Sverige

Enabla kommer precis som M5 att säljas via våra återförsäljare. Säljstarten var den 9/3 och alla våra partners som vill erbjuda sina kunder ett modernt passersystem kan redan nu registrera sig som återförsäljare.

På RCO har vi utvecklat och producerat flexibla säkerhetssystem sedan 1976 – för det finns ingen universallösning när man öppnar för livet. Vi är stolta över att säga att vi har en djup kunskap och lång erfarenhet av säkerhetsbranschen där vi vill vara med och driva skiftet mot ett mer tillgängligt, säkert och hållbart samhälle. Vi har redan idag ett av de mest kompletta passer- och larmsystemen på marknaden. Det ska vi fortsätta ta vara på i framtiden och självklart i arbetet med Enabla.

För mer information kontakta:
Agnes von Schulzenheim, marknadschef
E-post: agnes.schulzenheim@rco.se

Om RCO Security

RCO Security AB utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom passer- och säkerhetssystem. Vårt erbjudande karaktäriseras av god kvalitet, hög tillgänglighet och innovation. Genom närhet till våra kunder skapar vi en trygg, säker och smidig vardag – vare sig man har behov av ett kodlås vid en enda dörr eller ett stort integrerat system för styrning av passer och inbrottslarm i flera fastigheter spridda över landet. Läs mer här: www.rco.se

Om RCO Group

Gemensamt för bolagen i RCO Group är att de utvecklar, tillverkar och säljer tjänster och produkter inom digitala lås- och säkerhetssystem. I nära samarbete med kunder, partners och användare driver vi skiftet mot ett öppnare, tryggare, säkrare och mer hållbart samhälle genom att skapa säkra lösningar för en smidig vardag där vi ger människor tillgång till platser, saker och tjänster, i såväl det smarta hemmet som den smarta staden.

RCO Group verkar under varumärkena RCO, Dinbox, Nimly och Swedlock och ägs av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB.

Vi hjälper dig hitta rätt säkerhetslösning från RCO Group

Hör av dig så hjälper vi dig utveckla en riktigt bra och hållbar lösning.